Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skoj !

Produkter
(logga in för att koppla)

N i C

Aktiv medlem
Bra med ett eget forum och pool för djur/fåglar. Nu önskar jag bara att husdjur/tamdjur döps om till husdjur/tamdjur/djurparksdjur så man slipper förväxla naturbilder med djurparksbilder i poolerna.
 

Anddje

Aktiv medlem
N i C skrev:
Bra med ett eget forum och pool för djur/fåglar. Nu önskar jag bara att husdjur/tamdjur döps om till husdjur/tamdjur/djurparksdjur så man slipper förväxla naturbilder med djurparksbilder i poolerna.
Vad gör det för skillnad var bilden är tagen? det är väl motivet som räknas?

Eller är det fusk att fota djur i en djurpark?
 

Tamrock

Aktiv medlem
FILM) (Anddje skrev:
aha, berätta gärna hur man kan se att t.ex. denna är tagen i en djurpark och inte i det vilda.
nja de står ju att den är fotad i kolmården:)

håller med niclas,de är två skillda saker även
om motivet kan va de samma
tycker de säger sig självt
 

Birdman

Aktiv medlem
aha, berätta gärna hur man kan se att t.ex. denna är tagen i en djurpark och inte i det vilda.
Bilden är tagen på sådant avstånd att det är ganska lätt att förstå att det är en flamingo i fångenskap. Men helt säker kan man ju inte vara. Jag tror dock mig veta att det är svårt att komma så pass nära en vild flamingo, om den förstås inte är skadad eller sjuk på något sätt. Men då pratar vi andra etiska regler och förhållningsätt...
 
ANNONS