Annons

skulle behöva lite kritik

Produkter
(logga in för att koppla)

calle_conradsson

Avslutat medlemskap
Hej!

vore tacksam om någon kunde ge mig lite kritik på mina foton. Var säkert inte lämpligt att öppna en ny diskussion men jag hittade ingen som innehöll länkar till folks personliga hemsidor.

www.rubio.se

MVH

Calle

calle_conradsson skrev:
Hej!

vore tacksam om någon kunde ge mig lite kritik på mina foton. Var säkert inte lämpligt att öppna en ny diskussion men jag hittade ingen som innehöll länkar till folks personliga hemsidor.

www.rubio.se

MVH

Calle

Det är ju flash alltihop...då kan vi som inte kör flash se något. Prova javascript nästa gång så funkar det för alla.

Instämmer med Ola, hemsidor skall inte byggas upp i Flash enbart. Inte i Java heller för den delen.

Allt blir onödigt långsamt & segt även om man har bra bredband.

Kollade lite på Solnedgångsbilderna och de såg OK ut, men lägg gärna upp dem lite större på hemsidan. Om din mening är att sälja bilderna så vill nog köparen se dem i lite större skala.

DaMoose skrev:
Instämmer med Ola, hemsidor skall inte byggas upp i Flash enbart. Inte i Java heller för den delen.

Hemsidor bör byggas själv eller av sådana med det som yrke för att man ska få det resultat man vill, Simplewiever är enkelt och ser hyfsat bra ut men man har inte gjort det själv och det blir inte ett eget speciellt galleri, visst, flash är snyggt men alla kan u inte se det

DaMoose skrev:

Allt blir onödigt långsamt & segt även om man har bra bredband.

Kollade lite på Solnedgångsbilderna och de såg OK ut, men lägg gärna upp dem lite större på hemsidan. Om din mening är att sälja bilderna så vill nog köparen se dem i lite större skala.

Håller med att det inte ska skrivas i Java (är väl rätt ovanligt nuförtiden) men JavaScript räcker gott, gärna kryddat med lite Ajax om man vill ha det snabbt.

jag har byggt sidan själv och hade ett himla jobb med just galleriet. Själv tror jag inte att någon kommer visa kommersiellt intrese av att köpa bilder av mig, men vem vet =).

jag håller just nu på att lära mig lite asp och små småningom kommer jag byta ut simpleviewer skriptet mot ett egetskapat .asp skript som kommer bli mer lättmanövrerat.

Tack alla för så snabba svar.

MVH

Calle Conradsson
www.rubio.se

calle_conradsson skrev:
jag har byggt sidan själv och hade ett himla jobb med just galleriet. Själv tror jag inte att någon kommer visa kommersiellt intrese av att köpa bilder av mig, men vem vet =).

jag håller just nu på att lära mig lite asp och små småningom kommer jag byta ut simpleviewer skriptet mot ett egetskapat .asp skript som kommer bli mer lättmanövrerat.

Tack alla för så snabba svar.

MVH

Calle Conradsson
www.rubio.se

Lycka till, du har iallafall en sajt uppe, det är mer än de flesta!

Den funkar bra, bakgrundsfärgen är lite tacky. Jag tror att du ska tänka på att kanske koncentrera dig djupare i ett ämne/gerne. Det är lite gott och blandat känsla.

lite onödigt krånligt att folk ska gå in på din webbsida och titta på din bilder samt sedan kommentera i tråden här - ta och lägg upp bilderna här på fotosidan istället så ska du se att det kommer kommentarer! Det är väl bland annat det som är hela tanken med fotosidan.se!

Lite OT, men du borde nog korrekturläsa engelskan på din websida, det har smugit sig in en del fel. Inget illa menat! Bilderna ser bra ut, men det står ju på sidan att de är till för vänner och familj, så jag tycker att du borde fundera mer på vad DU tycker om dem.

ANNONS
Götaplatsens Foto