Annons

skulle jag ångra mej?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
om jag köpte nikons nya 55-300 telezoom?
har tänkt använda den till min d300s. har den bra bildkvalite den linsen?
vill ha så många svar som möjligt.

tack

Hej,

Om du inte läst så har du Ken Rockwells åsikt om den här:
http://www.kenrockwell.com/nikon/55-300mm.htm

Summering:
"As of October 2010, Nikon's 70-300mm VR isn't much more expensive, and is a far superior lens which focuses almost instantly, and offers almost instant manual focus override.

If you want this 55-300mm VR and don't mind slower AF and clumsy manual focus, its optics and VR system are superb."

Hej,

Om du inte läst så har du Ken Rockwells åsikt om den här:
http://www.kenrockwell.com/nikon/55-300mm.htm

Summering:
"As of October 2010, Nikon's 70-300mm VR isn't much more expensive, and is a far superior lens which focuses almost instantly, and offers almost instant manual focus override.

If you want this 55-300mm VR and don't mind slower AF and clumsy manual focus, its optics and VR system are superb."

tack så mycket

Tjena Daniel ! Är allt bra me dig ! Ska du köpa någon av dom så föreslår jag nog också 70-300VR ! Har det själv och är så nöjd med det ! Har sagt det till dig innan -snabb och tyst AF, fin bakgrundsoskärpa och välbyggd och gedigen.55-300 är en liten snålare variant ,men säkert bra för sitt pris men tycker inte den är lika välbyggd som "Storebrossan". MVH.

Varför fortsätta tjafsa om rubriken,hjälp Daniel istället med sina val om objektiv ! Som jag själv gjorde längre upp i tråden !

Här är Daniels fråga och han har inte nämnt något om 70-300 !

skulle jag ångra mej?

tack

Så sluta fortsätt att hacka på honom utan hjälp honom istället ! Kanske saknar ni kunskap ?

Å andra sidan Daniel -Nu är du inte en ung kvinna i 18årsåldern, för då jävlar hade du fått hur mycket hjälp som helst !

Men nu har vi ju hjälpt honom med hans fråga, jag har tillfört det jag kan. Sedan nämner några att det är bättre att sätta en titel så man förstår vad frågan i tråden handlar om för att han ska få fler vettiga svar.

Dessutom hjälper det om någon söker på något av objektiven i forumet, då går det mycket lättare att sålla ut det vettiga om trådarna har bra titlar.

Här är Daniels fråga och han har inte nämnt något om 70-300 !

skulle jag ångra mej?

tack

Så sluta fortsätt att hacka på honom utan hjälp honom istället ! Kanske saknar ni kunskap ?

Å andra sidan Daniel -Nu är du inte en ung kvinna i 18årsåldern, för då jävlar hade du fått hur mycket hjälp som helst !

jag håller med dej helt klart.
antingen har dom inget liv eller så saknar dom kunskapen att hjälpa andra.
dom vill bara hitta fel hela tiden...

Kan hålla med dig till en viss del.Optiskt finns det inget att klaga på,men enligt tester man läst så har den fortfarande långsam autofokus (om man jämför med orginalet alltså) och dessutom skiljer sig priset knappt mot orginalet som är ganska snabbt fokuserande !

ANNONS
Götaplatsens Foto