Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skyddsfilm till LCD?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas K

Aktiv medlem
Någon som vet var man kan köpa ny skyddsfilm till LCD skärmarna på kameran så att man skyddar den mot myggmedel och liknande?

Nyfiken på vilket sätt myggmedel förstör skärmen på en kamera?

Jag brukar torka bort fett och slisk med en fuktad trasa.

Hej!
Sök på Tradera. Skyddsfilm eller skyddsplast. Såg annons i dag när jag sökte "HP ipaq 6515"
50 spänn inklusive frakt! Lycka till!

Olle

Andreas K skrev:
Det finns DEET i myggmedel och plasten i LCD skärmen kan ta skada av det medlet.

Det förklarar. Själv brukar jag smeta myggmdel på händer och i ansiktet och fundera på vilka skador kemikalierna ger mig. Fast kameror är inte känsliga för myggstick och jag funderar vidare på varför kameran ska ha vara indränkt i myggmedel och varför just displayen som har ett genomskinlig plast skulle vara i behov av myggmedel. De erfarenheter jag har av fotografering i myggtrakter är att myggen sällan sätter sig på kameran och än mindre suger blod ur den. Även fotografen borde vara ointressant för myggorna med tanke på kameraförsäljarna som blodsugare?

ANNONS
Götaplatsens Foto