Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Sladd till laddaren till 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Agathorn

Aktiv medlem
Hej!

jag beställde en Canon 7D ifrån England och funderar nu lite på hur man gör med strömkontakten till laddaren. Kan jag ha sådan tur att det är samma avtagbara kontakt som det är till laddaren till Canon 20D (som jag redan har)? Är det någon som har laddaren Canon LC-E6 som kan kolla? Är väl samma laddare till Canon 5D mk2 också.

Annars får man försöka hitta en adapter ifrån engelskt uttag till Svensk. Denna borde väl fungera eller vad säger ni? http://www.netonnet.se/art/bil-och-.../nedis-150-in-1powertraveladapter(103114,3383)

Tacksam för snabb hjälp då kameran kommer på måndag och det kommer bli olidligt att ha den fast inte kunna ladda den, hehe.

jag beställde en Canon 7D ifrån England och funderar nu lite på hur man gör med strömkontakten till laddaren. Kan jag ha sådan tur att det är samma avtagbara kontakt som det är till laddaren till Canon 20D (som jag redan har)? Är det någon som har laddaren Canon LC-E6 som kan kolla? Är väl samma laddare till Canon 5D mk2 också.

Det är samma typ av sladd till laddarna från IXUS, 7D och 5D i alla fall. Jag tror du kan vara rätt lugn.

Det är helt korrekt som Johan skriver. Ingen anledning att springa och köpa nån konverter. Det är "standarduttag" i laddaren. Du har garanterat en passande anslutningskabel liggandes någonstans :)

Som sagt, det är en standardtyp.
Skulle du nu inte ha en kabel över så passar t.ex. Clas Ohlson art.nr. 22-457, 29:-.

Det är bara laddarna som levereras med kamerorna i USA, och på andra marknader där de har samma leksaksuttag, som är annorlunda. Där passar ingen standardsladd. Ingen annan heller, för den delen.

ANNONS
Götaplatsens Foto