Annons

slit och släng kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har sett resultatet av en enklare modell in den serien av Kodak. Tror den heter C330 eller C300. Och den gav usla bilder.

Jag är övertygad om att en begagnad kamera är ett bättre alternativ. Tex Canon Ixus 30 eller Minolta Xt.
http://www.blocket.se/vi/8612199.htm?ca=14_s

Har du funderat på 2MP mobil?

/Erik

Kameror i prisklassen 1.000-1.500:- lirar i absoluta bottenligan så man kan egentligen inte ställa andra krav annat än att de skall fungera.

Tänk även på att du måste ha ett minneskort som inte ingår. Kostar en hygglig procent av kamerans värde.

Mitt råd är att köpa en begagnad kvalitetskamera inklusive minneskort. Hoppa över Kodak och HP som faktiskt mycket sällan får bra recensioner.

En begagnad (de finns ju inte nya längre) IXUS 30 borde vara perfekt. för runt 1000kr blir det nog svårt att hitta något vettigt nytt eg. Några hundralappar till så kan du köpa en Olympus FE-115, som ger vettiga bilder för pengen.

Slå till på annonsen som eon länkade till, om den inte redan är borta. Kamera och 512MB minne för 1200kr är ju precis vad som behövs. :)

Köp en ny mobiltelefon med 2-3 mp, funkar helt ok på fester eftersom jag oftas är för full för att ta bättre bilder när jag är på fest :)

kent

Jag har upplevt att den kamera som funkar bäst i "festmiljöer", d.v.s mörka lokaler är Ixus.

Hjälpbelysning för autofokusen låter som en nödvändig finess när belysningen är svag. För tusen spänn hittar du väl knappast en ny kamera med hjälpbelysning?

Zoso skrev:
Köp en ny mobiltelefon med 2-3 mp, funkar helt ok på fester eftersom jag oftas är för full för att ta bättre bilder när jag är på fest :)

kent

Mina bästa bilder har jag tagit vid över två promille. Tex "Little Aron"
Det är dock ett vågspel att ha med sig dyr kamerautrustning på dylika kalas, men vad gör man inte när man inte kan skiljas från sin älskling..

tack för alla svar , men en mobil till bara för att fota känns lite overkill .. mailade på ixus 30 och hoppas jag får den , tack för all hjälp !

ANNONS
Götaplatsens Foto