Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutarbyte 10D och skärmfråga

Produkter
(logga in för att koppla)

AKA

Aktiv medlem
2090 Kr kommer slutarbyte på min 10D att kosta. Visade Err 99 vid 9/10 exponeringar, tänkte att någon var intresserad av att veta.

Letar efter TFT-skärm. Framförallt tittat på Dell Ultrasharp 2405FPW 24". Någon påstod att köra den från VGA utgång på dator är som att hälla nyponsoppa på skärmen. Kommer att köra den med min bärbara som inte har DVI utan bara VGA o S-video. Någon som har vettiga tankar om detta? Gärna egna erfarenheter och inte bara teori.

God fortsättning /Andreas

Nja, att det ser ut som man hällt nyponsoppa på skärmen är bara skitsnack. Finns alltid dom som ska vara lite "annorlunda".

Here's some real facts:

Jag har testat köra min på ett par olika laptoppar med VGA anslutning, fungerar helt ok, dock så får du såklart se till att laptoppens grafikkort pallar med 1920 x 1200, gör den inte det dååå ser det ut som nyponsoppa eftersom skärmen är byggd för 1920 x 1200.

DVI är klart bäst men inte sagt att VGA är "skit" på något sätt, se bara till att du har ett grafikkort/chip i din laptop som lever upp till 1920 x 1200 så kommer du att bli nöjd.

mvh.
Stefan

Senast ändrad:
Tack o bock, trodde att det kunde vara en överdrift med nyponsoppan =).

Ska kolla upp mitt grafikkort. Går inte att välja 1920*1200 med laptopskärmen men det kan väl ändras då man kopplar in en annan skärm och installerar drivisarna förmodar jag. De lägena som går att välja nu är väl begränsade av skärmen och inte grafikkortet?

ANNONS
Götaplatsens Foto