Annons

Slutprojekt i fotokurs - tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

OINK

Aktiv medlem
Hej
Vet inte riktigt var detta hör hemma men försöker här.
Jag pluggar på college i USA just nu och tar en fotokurs mest för skoj mitt bland alla andra jobbiga seriösa kurser.
Ny ska vi lämna in vårat final project om några veckor som ska bestå av 20 bilder som på något sätt hör ihop. De kan berätta någon historia eller så. En kompis hade en mind twist som sitt "ämne"
Jag sitter dock och är helt torr på ideér. De jag tänkt på kan jag inte genomföra då jag bor i Los Angeles.

Tänkte om ni har några tips på vad man skulle kunna göra? Hjälpa mig komma i lite tankebanor :)
Vi får inte redigera bilderna något, inte ens klippa i bilderna. Utan de ska vara originalet direkt från kameran.

Så, några hjälpsamma tips?
 

Jeppayo

Medlem
Oj, vilket ämne! Men vad underbart roligt det låter.
I Los Angeles lär ju finnas miljontals spännande saker att dokumentera om man bara tar sig en titt, några exempel jag kommer att tänka på såhär på rak arm är: Människans koppling till havet i storstaden, USA:s utbredda fattigdom, snabbmatskulturen, fotografera shoppingcenter och deras parkeringar, allmänt speciella människor i typ Hollywood osv. osv. Själv skulle jag nog ta kameran, gå ut en sväng och sedan se vad jag fastnar för. Lycka till!
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Gatufoto måste vara roligt där du är.

Varför inte en röd tråd om möten mellan olika nationalitèter?

En amerikan möter en grek, samma grek möter en italienare, samma italienare möter en
fransman, samma fransman möter en svensk, osv osv ;-)

Julle - http://www.bildeffekt.se
 
ANNONS