Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snälla, hjälp mig få bort fyrkanterna!

Produkter
(logga in för att koppla)

Krille

Aktiv medlem
Köpte en billig digitalkamera på ett varuhus nyligen och tog lite bilder på grabben. Men de blev alldeles konstiga, fulla med fyrkanter överallt, särskilt när man förstorar riktigt mycket på datorns skärm. Kan någon förklara för mig hur man retucherar bort dem? Skaffade Photoshop CS samtigt med kameran men jag blir inte riktigt klok på programmet. Hoppas det finns någon duktig Photo-shoppare som kan hjälpa mig. Bifogar exempel. Do your best!

Bilagor

• katastrof.jpg
    katastrof.jpg
    44.3 KB · Visningar: 614
Hehe! Är detta ett skämt eller??? När jag tittar på din profilsida, får jag intrycket av att du känner till sådant här... =)

mvh
Christer

Med en sådan här så blir bilden utan fyrkanter. Funkade för mig :)

Bilagor

• crw_1128.jpg
    crw_1128.jpg
    20.5 KB · Visningar: 529
En vänlig själ e-mailade till mig med ett tips att använda suddgummit i Photoshop. Då är det bara att sudda bort fyrkanterna. Och tänka sig - det funkade!

Bilagor

• katastrof2.jpg
    katastrof2.jpg
    43.7 KB · Visningar: 516
Krille skrev:
En vänlig själ e-mailade till mig med ett tips att använda suddgummit i Photoshop. Då är det bara att sudda bort fyrkanterna. Och tänka sig - det funkade!

Perfekt! Nu ska jag roa mig med att se hur tjuvarna ser ut på riktigt under tidningarnas pixel-maskeringar.
:)

ANNONS
Götaplatsens Foto