Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabba minneskort till 350D och D2x

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är jag dåligt på matte, men när det gäller 350D verkar Extreme III endast göra stor skillnad när det gäller RAW-filer om jag jämför med de Ultra II jag själv äger. Får väl investera ett Extreme III för den dagen då jag ska börja fota mer i RAW. :)

Tack för intressant länk!

Extreme III bra till 350D

Köpte ett 2Gb Sandisk Extreme III
Nöjd med snabbheten i kameran,fast att tömma kortet tar tid.
Med min Sandisk Usb2 läsare tog det nästan 13minuter och med min portabla hårddisk & kortläsare X-drive II så tog det hemska 28minuter. Måste köpa ett till kort så jag kan fortsätta att ta bilder medan jag tankar ur det andra. Tänker man ta Raw format så köp inte mindre kort än 2Gb eller bered er på att skifta ofta(åtminstone om man tar raw+jpeg)

CyberPet skrev:
Nu är jag dåligt på matte, men när det gäller 350D verkar Extreme III endast göra stor skillnad när det gäller RAW-filer om jag jämför med de Ultra II jag själv äger. Får väl investera ett Extreme III för den dagen då jag ska börja fota mer i RAW. :)

Tack för intressant länk!

Plåta med RAW ja. Det är ju så att batteriet eller bufferten är långsam och då tror jag inte att det funkar med något av korten. Inverstera i ett Extreme, prova!

Mvh Markus Asp

ANNONS
Götaplatsens Foto