Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Soligor Tele-Auto 1:6,3 f=400 mm - Någon som har erfarenhet ev ett sådant?

Produkter
(logga in för att koppla)

bullen_freden

Aktiv medlem
Har länge vilja uttöka mitt fotograferande i naturen, och då känner jag att ett litet "större" objektiv skulle uppskattas. Just nu är mitt största objektiv 70-300,

Hittade det här på blocket (Soligor Tele-Auto 1:6.3 f= 400mm) 1200:- visserligen är det med m42 gänga så en adapter behövs ju också..
Behöver kanske på peka att min budget ät rätt så tajt för tillfället.

Eller någon som har någon bättre ide,?

/Kristian

Har länge vilja uttöka mitt fotograferande i naturen, och då känner jag att ett litet "större" objektiv skulle uppskattas. Just nu är mitt största objektiv 70-300,

Hittade det här på blocket (Soligor Tele-Auto 1:6.3 f= 400mm) 1200:- visserligen är det med m42 gänga så en adapter behövs ju också..
Behöver kanske på peka att min budget ät rätt så tajt för tillfället.

Eller någon som har någon bättre ide,?

/Kristian

Det finns under rubriken produkter här på fotosidan en recension av Soligor 400/6.3. Välj optik-fast. Titta även på följande firma www.l-foto.se han har mycket att välja på.

ANNONS
Götaplatsens Foto