Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony ögon-fokus för djur fungerar sådär...

Produkter
(logga in för att koppla)

henado

Medlem
...men den blev bra till slut :)

Hittade en snigel i rabatten och det är nästan som att fotografera ett icke-levande objekt. Men kan ta lite bilder, gå in, för över dem till datorn, är bilderna inte bra så är det bara att gå ut igen, snigeln är nästan på samma ställe som tidigare, och så fortsätter man.
Nu lyckades inte ögon-fokus hitta snigelns ögon :cautious:, men med "touch-fokus" så hamnade fokus ändå rätt. Har en Sony RX100 VII och även om den inte lyckades hitta snigelns ögon så är ögon-fokus helt enastående! Härom veckan tog jag ett porträtt på min son, som stod dold bakom en grenverk från ett träd, och fokus låg på hans ögon.

Ville bara dela med mig av en erfarenhet av denna kamera, den bästa kamera som finns - i alla fall för mig som anser att den bästa kamera, är den kamera som jag har med mig.

Keep on shooting - med kameran alltså!
 

Bilagor

ANNONS