Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A37 vs. Nikon D5100

Produkter
(logga in för att koppla)

Fröken Ela

Ny medlem
Hej! Jag ska köpa en systemkamera och står och väljer mellan dessa. Användningsområdet är kanske som i vanliga familjer. Det kommer tas kort på familjemedlemmar, djur, natur mm. Det som sticker ut är väl bilder från motocrosskörning. Jag vill kunna filma i HD kvalité och kommer ta en del riktiga närbilder.

Det lutar åt Sonyn som med sin autofokus vid filmning verkar oslagbar. Snabbheten med 7 bilder per sek lockar också.

Är det någon av er som har erfarenhet av systemkamera från Sony?

PS. Jag är nybörjare men är rätt så svart eller vit :) så när jag bestämmer mig för något så satsar jag på det...

Sony mot Nikon är ett ämne som vissa här på FS är hyfsat bekanta med så du kommer nog få en del svar. Båda är bra val men jag föredrar Nikons objektivutbud. Så, då är det igång!

Hej! Jag ska köpa en systemkamera och står och väljer mellan dessa. Användningsområdet är kanske som i vanliga familjer. Det kommer tas kort på familjemedlemmar, djur, natur mm. Det som sticker ut är väl bilder från motocrosskörning. Jag vill kunna filma i HD kvalité och kommer ta en del riktiga närbilder.

Det lutar åt Sonyn som med sin autofokus vid filmning verkar oslagbar. Snabbheten med 7 bilder per sek lockar också.

Är det någon av er som har erfarenhet av systemkamera från Sony?

PS. Jag är nybörjare men är rätt så svart eller vit :) så när jag bestämmer mig för något så satsar jag på det...

4bps som Nikon klarar känns som en klar begränsning om du fotar motocross. I övrigt har jag inte mycket att komma med då jag aldrig sett a37:an.