Annons

Sp-510uz

Produkter
(logga in för att koppla)

bjalle

Medlem
Hej
Någon har någon erfarenhet av Olympus SP510 UZ och kan berätta lite om hur den är att använda den och bildkvalitet och hastighet vid bildtagning och fokusering och ja lite allmänt om den

Tack På Förhand!
 
Kläm på kameran och ta några provbilder hos närmaste fotohandlare - det är ju ändå din egen uppfattning om kameran och bildernas kvalité som gäller.

Ser ju på din hemsida med bussbilder att du är en mycket duktig fotograf när det gäller dokumentär fotografering.
 
de senare bilderna är helt OK för jag har lärt mig en hel del om fotografering men nu tycker jag det är dags att uppgradera sig lite. Ja ska kolla när jag är inne i Kristianstad nästa gång men ville bara ha lite åsikter om kameran i sig.
 
Ja du det är en bra fråga som jag inte riktigt kan svara på. Dök på nån sån hemsida när jag surfa någon gång och ja nåt annat speciellt är det inte

//Björn
 
Hej

Har en snarlik, SP-310.
Lätt att använda för en nybörjare, sedan finns det rätt så mycket inställningar som du själv kan göra efter hand som du lär dig.
Du kan även fota i RAW-format.

Nackdelen med kameran är tidsåtgången mellan varje bild ca 5-20 sek beroende på upplösning.
I stort är jag väldigt nöjd.
Vem som helst kan ta en bra första bild med denna.
 
Min erfarenhet är att Olympus SP510 UZ tar hyfsade bilder utomhus men inomhus är det sämre. Blixten har kort räckvidd och bilderna blir ofta suddiga. Bilder tagna i svag belysning blir även brusiga. Jag tycker att den äldre modellen 760UZ hade bättre optik. Vill man ha lika stort zoom omfång till samma pris finns det dock inte mycket att välja på.
 
ANNONS