fiddler
Ny medlem
För att undvika vibrationer under exponeringen kan man (enl. Scott Kelby i boken Digital fotografi) låsa spegeln i öppen position så den inte kan röra sig förrän exponeringen är gjord. Min fråga är: fungerar detta på min D40? Funktionen spegellås finns ju men det verkar inte fungera att med slutarknappen (eller fjärrutlösaren) kunna få exponeringen, utan man måste stänga av kameran varefter spegeln fälls ner igen. Har jag rätt? Eller finns det något sätt att komma runt detta?
/Mikael
/Mikael






