Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Splittra bild - vilka program rekommenderas?

Produkter
(logga in för att koppla)

StarGate

Aktiv medlem
Önskar förslag på något aktuellt bra program som splittar ett foto i önskat antal delbilder. Tanken är att montera dessa på väggen med bibehållen/maximal kvalitet på delbilderna

Kanske kommer jag bara inte på rätt sökord (då jag sökt både på forumet och nätet men inte hittat något som uppfyller mina önskemål).

Jag förstår kanske inte frågan, för jag ser inget problem: Det är väl bara att räkna ut på pixeln exakt var du vill klippa, och beskära precis där, för varje delbild? Det klarar ju varje bildbehandlingsprogram.

Eller har jag missat något?

BengtJohnsson skrev:
Jag förstår kanske inte frågan, för jag ser inget problem: Det är väl bara att räkna ut på pixeln exakt var du vill klippa, och beskära precis där, för varje delbild? Det klarar ju varje bildbehandlingsprogram.

Eller har jag missat något?
Nja, det är nog jag som inte kan uttrycka mig klart och enkelt. Eftersom jag inte har arbetat nämnvärt med bildprogram såg jag framför mig ett program som fixade ovanstående helt automatiskt och sparade delbilderna i valbara lämpliga format/upplösningar. Fast på sikt är det nog en bra ide att gå en kurs i digital bildhantering och fixa det själv...

ANNONS
Götaplatsens Foto