Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spyder2Express -> Spyder2PRO

Produkter
(logga in för att koppla)

Windman

Aktiv medlem
Här kommer ett moraliskt tveksamt inlägg.
Jag ber i förväg om ursäkt om någon anser att denna post inte hör hemma på Fotosidan.

Nu när Spyder3-serien kommit, kostar en Spyder2Express bara 890kr.
Spyder2PRO går att fritt ladda ner från www.colorvision.com.
Har man bara ett serienummer så är själva kalibratorhårdvaran den samma. (Google...)

Funkar med XP/Vista/OSX

Ps. Jag äger själv båda, det var så jag kom fram till det av ren slump.

Aha, det var lite fuffens. :)
Har läst om kalibratorer hela j¤%la kvällen. Informationen på tillverkarnas hemsidor är ju kass. Man vill ju se vilka manuella "förkalibreringar" som stöds, hur resultatet kan analyseras mm.

Express-varianten är väldigt begränsad. Du kan bara kalibrera mot en vitpunkt på 6500K och gamma 2.2. I Pro-versionen har du förstås många fler möjligheter. Genom att byta ut serienumret så får du tillgång till Pro-versionen. Om du kallar det fuffens eller ej är upp till dig. ;)

Hoppas att pro hanterar dubbla skärmar. Verkar lite knepigt med windows. Har nämligen ett grafikkort men två likadana skärmar inkopplade.

ANNONS
Götaplatsens Foto