Annons

Stationär dator för foto och videoredigering

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Nja, nån blueray behöver jag nog inte, har inte saknat det en enda gång de sista 10 åren :rolleyes:..
Har konfigurerat ihop en annan dator nu, problemet är att man ska välja mellan kompatibla delar till den så finns bara valen dyrare grafikkort, och det enda billigare alternativet är ett sånt där bare minimum på typ 2gb vilken jag antagligen inte kommer bli nöjd med..
Landar på strax under 16K exkl. moms för den här: DatorDYR_Komplett_2022.JPG
 

UlfHan

Aktiv medlem
Program som lastar en dator har blivit allt duktigare att använda grafikkort så jag skulle välja ett RTX 3060 (som du har) eller ett RTX 3060Ti. PSU verkar lite klen, jag skulle ta minst 650W. Disk på 500GB förutsätter att du har en annan disk och jobbar på. Har du en snabb sådan eller hur var tanken här?
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Har alltid jobbat från andra diskar, och har 175gb kvar på min nuvarande dator så det blir nog inga problem med utrymmet. Ökade på PSU till 650W, kostade bara nån hundring extra 👍
 

Tony johansson

Aktiv medlem

Ingvar

Aktiv medlem
Är i begrepp att köpa ny stationär dator för foto och videoredigering.
Kan någon duktig hänvisa mig till lämplig dator. PS även HP är ok.
Hej! Om du vet exakt vad du vill ha, avseende prestanda, kopplingsmöjligheter, expansionsmöjligheter och annat, så kan du ju skräddarsy en dator i samarbete med ett företag som bygger datorer från komponenter. Jag har i två generationer fått hjälp att bygga mina datorer av https://www.inet.se/, och har varit nöjd med vad jag fått för pengarna. Det blir inte billigare, men inte heller särskilt mycket dyrare än att köpa ett färdigt kraftpaket, och du kan finlira på vad du vill ha, t ex ett litet större, tyst chassi att ställa på golvet, minska på "spelstuket" och profilera mera mot redigering och rendering av film. Kanske även ett externt ljudkort med bättre möjligheter att greja med ljud till filmerna? Lycka till !
 
ANNONS