Annons

stativ till min Canon EOS 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

RobinSundin

Aktiv medlem
Hej! jag ska köpa ett stativ till min Eos 300D men vet inte vilket...så är det någon som har ett förslag på ett billigt stativ...eftersom jag inte använder detta så ofta?...MVH Robin

Vad innebär billigt för dig? :)

Ofta är det så att det blir dyrare att köpa billigt eftersom man märker att man inte är nöjd med det billigare och måste köpa bättre.
Man behöver inte köpa värsta värsta, men det kan vara bra att lägga sig på en vettig nivå iaf. :)

Standardtipsen är ju Manfrotto 190 och 055 tillsammans med ett huvud, tex 486 eller 488.

Både trebens och enbens är att rekomendera att köpa. De fyller olika behov. Enbenaren fungerar vid mobil fotografering där endast ett stöd behövs. Ett trebensstativ kräver mer tid att ställa in och fungerar mer i statiska scener.

Jag har också en 300D, har ett Manfrotto 190CLB stativ med ett Manfrotto 141 RC huvud, huvudet tar ett tag att ställa in men är välldigt stabilt tycker jag. Huvud och stativ gick på 1700:-, kanske inte billigt direkt men de billigaste jag hitta som jag kände att jag skulle vara nöjd med och hålla ett tag.

//Felix

ANNONS
Götaplatsens Foto