Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stativbyggen
- Trådstartare trollarn
- Start datum
frsk
Aktiv medlem
Jag ställde samma fråga för några månader sedan, se http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=38089
I tråden finns en hel del tips.
/ F.
I tråden finns en hel del tips.
/ F.
sap
Aktiv medlem
Jag har ett lantmätarstativ i aluminium med ett nästan helt nytt manfrotto panoramahuvud på. Man kan hoppa upp och sätta sig på det om man nu skulle vilja det....
Kan säljas. Om du är intresserad.
Annars brukar det gå att knopa ihop stativhuvud och stativ med brickor och lösa bultar.
yip // staffan
Kan säljas. Om du är intresserad.
Annars brukar det gå att knopa ihop stativhuvud och stativ med brickor och lösa bultar.
yip // staffan
PeBro
Aktiv medlem
trollarn skrev:
Nu behöver jag hjälp - igen...
Jag kan få tag i stativ av den typ som lantmäteriet använder för sina instrument. Rejäla grejer (inget för långvandringen). Till frågan. Går dessa att anpassa/bygga om till kamerastativ?
Visst går det! Jag har några av den modellen i trä ( Fabrikatet är KERN) som går att fälla i spagat, dock ej ännu modifierade så att kulan går att montera. Jag behöver bara ett själv så om någon är intresserad så ...
Mvh / Peter
trollarn
Aktiv medlem
Det verkar finnas ett överskott av instrumentstativ, att inte fler bygger själva. Jag snackade med lantmäteriet på min hemort, som sa vi har en massa stativ som vi inte använder som du gärna får ta. Betalningen skulle vara en fika till personalen. Kanske ett tipps till denna sida. Kolla på er ort och få dig ett rejält stativ för en billig penning.
Nu ska jag åka och handla fika för att betala lantmäteriets personal.
Nu ska jag åka och handla fika för att betala lantmäteriets personal.