Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stolen Photos!

Produkter
(logga in för att koppla)

helvis

Medlem
niklasl skrev:
Funkar det även om man använder Page Info i Mozilla? Det här med bildstöld och hur man undviker det har ju diskuterats åtskilligt innan...
Dessa "skydd" är ju till för dem som inte har kunskapen om hur man ska komma förbi detta. Det är ju ändå bättre än inget.
Vill dom som kan ha bilden, tar dom den... Finns ju knep att komma förbi, tyvärr :(
 
I got the answer from the administrator of photosight.ru, Dmitri Leesin (lee@photosight.ru)
He probably wants to wait till 8 moderators will vote for removing the pictures from the site.
Don't ask me why :(
 

dovearea

Avslutat medlemskap
Jag hoppas att alla som hittar bilder de känner igen skickar ett mail till fotografen. Dumt påpekande kanske.
 

elin f

Aktiv medlem
undrar om det är fler än den där jura som tagit bilder. jag fattar inte ens hur man navigerar på den där sidan när allt står på ryska, så det är ju knepigt att leta...

har ni kollat på fler bilder än hans?
 

matnyttige

Aktiv medlem
Jag fick ett svar efter skickat ett mail till "falskfotografen" - "Min son gjorde ett misstag! Vi ber om ursäkt".
Får hoppas att det var en ung kille som inte riktigt förstod att han "stal" och att han inte gör om det.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Säkert typ en 10-åring va som kopierar, lägger till en ny ram med texten, Jura1 på. (boathouse) Sure!
 

matnyttige

Aktiv medlem
Powershooter skrev:
Säkert typ en 10-åring va som kopierar, lägger till en ny ram med texten, Jura1 på. (boathouse) Sure!
Då är det helt säkert en riktigt, riktigt bra och rutinerad fotograf som vet vilka bilder som är bra och vill få äran för dem.
Sure!
 

matnyttige

Aktiv medlem
-Nej, jag tror inte det är en etablerad fotograf. Vem vill ha beröm för bilder man inte själv tagit? Ju mer man plåtar ju mer kräsen blir man och ju mer stolthet får man när det gäller ens bilder.
Tror alltså att det inte det är en "bra" fotograf utan troligtvis en nybörjare eller en ung grabb/tjej..
 

timlu

Aktiv medlem
En sak har hänt i alla fall. Han har bytt ut sin presentationsbild. Vill han inte visa vem han är? Frågan är väl nu var han har stulit den nya presentationsbilden, för jag tror inte det är han tom tagit/gjort den.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Jag hade också en bild i "hans" album. Lite smickrande, måste jag faktiskt säga... men man undrar ju vad killen får ut av det hela... men jädrar om jag kommer på honom med att sälja bilden!
Jag mailade honom i alla fall.
 
ANNONS