Annons

Stora läsbarhetsproblem (svart text mot mörkgrå bakgrund) i forum

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanN

Aktiv medlem
Det tycks mig som om det har skett en layoutförändring i forumen under dagen. Det har lett till att det nu är svart text mot mörkgråbakgrund när jag surfar via OperaMini. Ja, jag vet att tech-crew nu suckar över den där dåren som fortfarande tjatar om sin OperaMini (när det finns fina iPhones!), men någonstans inom mig finns det en liten liten förhoppning att det kanske bara är en liten parameter som har fallit bort.

Det är kanske förvisso Opera-servrarna som har något knas för sig och inte läser CSS:en rätt, för nu när jag sitter vid datorn funderar jag på om den mörkgrå bakgrund jag ser inte är den bakgrundspadding som finns här på FS. Men samtidigt ser jag lite konstigheter i Firefox också där hela 'tborder' hamnar i en kolumn (och inte i en rad, se bifogad fil), så det är kanske ett FS fel någonstans?

Och nu när jag har försökt ladda upp en fil så ser jag att den dialogen också lider av samma fel som OperaMini (se den andra bifogade filen).

Bilagor

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    17 KB · Visningar: 246
  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    18.6 KB · Visningar: 249
Funkar med Opera mini nu.

Men det som står längst ner; "Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20." visas i svarta bokstäver och siffror i mörkgrått fält i Opera mini nu.

[edit]...fast det kanske det alltid har gjort..(?)[/edit]

[edit2]Missade, själva rubriken står i svart mot mörkgrå bakgrund ("Fotosidans Forum > Fotosidan.se > Fotosidan.se > Stora läsbarhetsproblem (svart text mot mörkgrå bakgrund) i forum") [/edit2]

Senast ändrad:
Men det som står längst ner; "Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20." visas i svarta bokstäver och siffror i mörkgrått fält i Opera mini nu.
Måste bara lyfta hatten lite till våra tech-gurus då denna lilla detalj är fixad nu. Det var inget stort problem, men så härligt när jag igår upptäckte att en fix hade smygits in!

Helt otrolig efter jag gick in och läste detta 10 minuter senare ändrades hela layouten haha. Nu fick jag svart text på svart bakgrund :(

ANNONS
Götaplatsens Foto