Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Street fotografering retuch!

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Jag såg precis en film som var helt ok, vet inte om andra set den men Lords of dogtown hette den!
En skatefilm, jag är inte direkt inne på skate! Men jag gillade deras brusiga skumma färger på de bilderna de visade i filmen, och jag hoppades att någon kunde komma med tips på hur man kan skapa dessa bilder i photoshop .... snälla :)

Här är en link kolla lite på wallpappers och annat där så inseer ni rätt snabbt vad jag menar.
http://www.sonypictures.com/movies/lordsofdogtown/site/index_full.php

Allt jag kommit fram till är väl värmande filter samt att man drar till med högre ISO eller lägger till brus! Men sedan ser det ut som om man använt highpass för kanter och konturer!? Vad tror ni?

Tacksamm för hjälp!

Sitter på kneget nu och kan inte testa i PS, men det borde inte vara svårare än att köra rätt hårt med Brightness / Contrast och dublicera bildlagret och sedan lägga på en Grain som du drar ner Opacityn på tills du e nöjd, kanske till och med lägga en svag Blur på Grainlagret för att slutligen välja en lämplig Layerstyle (Soft Light) eller nåt i den stilen.

Mvh
Danne.

Senast ändrad:
Jag håller med dig Thomas, det ser j**ligt tufft ut. Tyvärr vet jag inte hur man får till det i PS. Jag sitter också och väntar på ett klyftigt svar.

oddball skrev:
Jag håller med dig Thomas, det ser j**ligt tufft ut. Tyvärr vet jag inte hur man får till det i PS. Jag sitter också och väntar på ett klyftigt svar.

Ja jag får väl laborera vidare när jag kommer hem från jobb idag! Men allt går, Dan F ja testa gärna och visa lite vad du kom fram till! Jag ska testa det du sa så kanske vi kan komma närmre svaret!

photonicdelousions skrev:
Ja jag får väl laborera vidare när jag kommer hem från jobb idag! Men allt går, Dan F ja testa gärna och visa lite vad du kom fram till! Jag ska testa det du sa så kanske vi kan komma närmre svaret!

Jo men jag slutar inte jobba förns 00.30 inatt sen e jag nog för seg för att dra igång PS =).

Hehe jag råkade såklart flatta bilden men detta kommer jag ihåg i huvet:

1. sänk färgmattnad i grundbilden något
2. skapa nytt lager och fyll med mörkblå, ändra blandningasalternativ till något jag inte minns men det är bra att prova sig fram.
3. gör filmkornet nytt lager fyll med grått, add noise värde ca 22 monokromt, blandningsalternativ overlay tror jag.
4. vinjettering
5. s-kurva
6. selektiv color, på den blå himmelen.

Tja mer kan jag inte minnas är jag rädd... sorry.

Kolla även min andra skatebild med lite annat stuk i samma allbum.

ANNONS
Götaplatsens Foto