** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Studioblixt Köning

Produkter
(logga in för att koppla)

mauel

Aktiv medlem
Hej! Som en nybörjare och inte allt för ekonomiskt oberoende har jag lite frågor angående budgetblixtar för studiofotografering. Jag har letat runt lite, och landade på ett pris jag tycker passar min övriga utrustning.

König KN-STUDIO91 http://www.netonnet.se/art/foto/fotostudio/utrustning-fotostudio/knig-kn-studio91/156081.3353/ som säljs av netonnet ligger på 2490 kr. Har inte hittat någon recension om detta paket, och vet inte om Köning är ett märke man kan lita på.

I övrigt har jag en Canon EOS 7D med ett tamron 18-270mm f3.5-6.3. Har precis beställt canon 50mm f1.4 och ett Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye. Har även en YONGNUO YN460-II blixt med diffusor.

När jag köper min utrustning vill jag inte kompromissa för mycket på kvalitet för att få ner priset.

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

/Emanuel
 
Hej! Har också tittat på detta studiosettet och undrar om du köpt det och om det var något att ha isf?

/Sandra
 
Fundering

Hejsan, jag har köpt könig studio91.
Men har en stor fråga, jag kör den med medföljande trådlösa sändare som man sätter i blixtskon,
Men när jag gör de, så spelar de ingen roll hur jag ställer in blixtarna. de är bara mina KAMERA inställningar som påverkar.. Vad gör jag för fel?
vad ska jag ha för blixt inställningar?
jääättte tacksam för svar.
 
Din slutartid kan inte vara snabbare än ca 1/200 sek när du kör med externa blixtar. ( och se till att den interna blixten inte är igång för den brukar ge förblixtar som triggar de externa blixtarna, som inte hinner ladda om ).
 
.. och så kör du kortare slutartid en 1/200 dels sek, då är det konstigt att det inte fungerar. Som jag skrev tidigare är just det ett vanligt problem ( för kort slutartid eller att kameran skickar förblixtar som triggar de externa som inte hinner ladda om ).

Vad kör du för inställningar på kameran ? Du kan ju också pröva att ta en bild med tex en hel sekunds slutartid och bländare 22 eller så, och om blixtarna inte kommer med då, betyder det ju att de av nån anledning triggas innan kameran tar bilden. Fota själva blixten så blir det tydligt om de är med eller inte.
 
ANNONS