Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stuffit Expander
- Trådstartare Bookchin
- Start datum
christian_r
Aktiv medlem
Eller kan du ladda ner ett program som heter iarchiver
Bookchin
Avslutat medlemskap
Stuffit Expander kan bara expandera filer, alltså packa upp dem.
Du kan packa filer till zip-arkiv direkt i Finder på Mac. Markera filerna du vill packa eller en mapp, ctrl-klicka, välj Komprimera ...
Hittar inte komprimera när jag ctrl klickar.
1000Tack
Peter
F.Eliasson
Aktiv medlem
Hittar inte komprimera när jag ctrl klickar.
1000Tack
Peter
ctrl klicka, välj "Skapa arkiv av..."
Annars kan du jaga rätt på ett program som heter "Dropstuff" av alladin.
http://www.freedownloadscenter.com/...ile_Utilities/Aladdin_DropStuff_Download.html
*edit* hittade länk.
Senast ändrad:
tannler
Aktiv medlem
.zip-komprimeringen är inbyggd i OS X - nås enklast genom klicka på höger musknapp, eller med musklick och ctrl-knappen nedtryckt, när Du klickar på det Du vill komprimera.
Då kommer det upp en sk. Contextual Menu som innehåller en rad matnyttigheter, bl.a. Komprimera "Filen".
Då kommer det upp en sk. Contextual Menu som innehåller en rad matnyttigheter, bl.a. Komprimera "Filen".
Hakancar
Avslutat medlemskap
Det finns några olika sätt att komprimera filer eller mappar till .zip direkt i Mac OSX. Här är två av dem:
- Markera objekt (en/flera) i Finder - välj Arkiv - Skapa arkiv.
- Tryck ner knappen ctrl - Markera objekt (en/flera) med en av musknapparna - (bland valen som då kommer upp) - välj Skapa arkiv av...
Håkan
- Markera objekt (en/flera) i Finder - välj Arkiv - Skapa arkiv.
- Tryck ner knappen ctrl - Markera objekt (en/flera) med en av musknapparna - (bland valen som då kommer upp) - välj Skapa arkiv av...
Håkan
Senast ändrad:
RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
i min engelska leoprd heter det "compress badasspicture.jpg" eller "compress 3 items" om jag har markerat tre filer