Annons

Stulen fotoutrustning för 200000kr i Varberg

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan O E

Aktiv medlem
Min vän Jonis blev av med all sin utrsutning i sin bil medan han var ute och surfade. Han är en professionell fotograf och filmskapare men även dedikerad surfare.

Bla annat Canon R5 och R6 med vattenhus etc
Håll utkik om ni kan.

Vad surt! Antar att han har bästa möjliga försäkring, men man får väl inte ut värdet av nya grejer.

Usch. Så less på det här toktjuvandet överallt. Man törs inte ställa ifrån nångting.

Senast ändrad:
Lätt att komma med pekpinnar mitt i en tragedi men på tiden när jag surfade (ca 15 år sedan) var det VÄLDIGT ofta folk fick inbrott i sina bilar under pågående surf. Ett ofog som givetvis den drabbade bara måste känt till. Han tog en chansning helt enkelt och fick sota för det.

Jag lämnade aldrig ngt mer värdefullt än en termos kaffe i bilen.

Lätt att komma med pekpinnar mitt i en tragedi men på tiden när jag surfade (ca 15 år sedan) var det VÄLDIGT ofta folk fick inbrott i sina bilar under pågående surf. Ett ofog som givetvis den drabbade bara måste känt till. Han tog en chansning helt enkelt och fick sota för det.

Jag lämnade aldrig ngt mer värdefullt än en termos kaffe i bilen.
Ibland är surfet såpass bra att man inte hinner åka hem och lämna grejorna. Speciellt när det är långt mellan spotsen. Sedan kanske man även fotar när man är iväg.
Själv har jag bilat totalt 12 månader nere i Spanien, Tyskland, Portugal och Frankrike med all utrustning i vanen som jag bodde i, utan något inbrott men hade 3 inbrott i min lägenhet i Spanien på bara ett år.
Enda inbrottet jag haft i bilen var vid Scandinavium i Göteborg. Dock blev mitt print stulet i ett konstgalleri trots att dom hade larm, fönster och galler. Vill tjuven ta nått spelar det ingen roll om du har kameran på hyllan hemma eller gömd i ett täcke i bagaget. Stölder ur bilar har minskat med 36% senaste 10 åren. Det var 10427 bostadsinbrott förra året.
Tillfäligheter och otur.

Jag hoppas dom tar tjuven!

Det har ju hänt att även yrkesfotografer köper stulen utrustning, tydligen.
Det går ju att bevaka om bilder tagna av en viss kamera publiceras på nätet under vissa omständigheter. Registrera serienummer som stulna. Köpare borde göra en sökning när priset är för bra och kvitton saknas.
Hur som helst tråkigt för den drabbade som lärt sig en dyr läxa.

ANNONS
Götaplatsens Foto