Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Suddig del av bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Ronhen

Ny medlem
Hej!

Någon som har har ett bra förslag på hur man kan fixa till den nedre vänstra suddiga delen av den bifogade bilden med till exempel Photoshop CS4?

Jag tror att det var vatten på linsen då fotot togs.

Tack på förhand!

/Robin

Bilagor

• DSCN0001.jpg
    DSCN0001.jpg
    15.3 KB · Visningar: 388
Menar du på just den bilden? Är det inte bara att beskära bilden så att den delen försvinner, den ser inte speciellt viktig ut!

Men du kanske menar rent generellt? I så fall ska jag hålla tyst.

Per.

Menar du på just den bilden? Är det inte bara att beskära bilden så att den delen försvinner, den ser inte speciellt viktig ut!

Men du kanske menar rent generellt? I så fall ska jag hålla tyst.

Per.

Ja, det är på just den bilden. Jo jag testade att ta bort den delen av bilden men då blev bilden väldigt liten.

Anledningen till att jag inte vill ha den allt för lite är då jag tänkt göra den till en tavla.

/Robin

Bilden är 2448 x 3264 px och den är digital från början.

Då kan du säkert beskära den utan att det påverkar slutresultatet så mycket. Det blir säkert bättre än att på konstlat sätt få skärpa och färg på den förstörda delen. Du kan kanske lägga på en vinjettering, förutom att beskära? Om du lägger upp hela bilden kan vi säkert hjälpa dig att beskära.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto