Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Suger batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Hej, jag har en Powershot A640 som jag använder enbart till macrofotografering. Sedan ett tag tillbaks har den rackaren börjat köra slut på batterierna redan efter 5-10 exp. Batterierna är på 2600 mA och brukade räcka ett tag innan uppladdning. Köpte nya batterier men problemet kvarstår.
Vad kan ha hänt? Är det dags att köra kameran till tippen...
/Sture

Fungerar din laddare? Låter på beskrivningen som om även de nya batterierna är nästan tomma.

Gjort rent!!

Nej! Det har jag faktiskt inte ens tänkt på... Ska testa detta. Om det inte funkar får kameran bli ett minne blott. Synd eftersom den är jäkligt bra på närbilder. Nu jämför jag med min Pan.Lumix LX-2.

Om du kommer åt blecken med ett suddgummi rekommenderar jag det! Fungerar utmärkt att göra rent kopparbleck med, bättre än tops enligt mina erfarenheter. :O)

Hmmm...

Mysko, varför har jag inte tänkt på detta? Laddaren har jag faktiskt inte ägnat en tanke åt. Vad bra, nu har möjligheterna ökat procentuellt för kamerans fortsatta liv.

ANNONS
Götaplatsens Foto