Annons

Svartvitt foto av naken kille

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon Tirkel

Aktiv medlem
Jäkligt skum fråga. Hursomhelst.

Jag har blivit ombedd att göra "artistiska" nakenkort av en kille. Dessa ska användas att hänga upp på en vägg hos en tredje.

Någon som har några förslag på vad som helst som rör detta? För det första, jag använder mig av Nikon D100. Det vill säga att jag måste göra om korten till svartvitt på datorn. Vad borde jag ha för inställningar på kameran för att det ska bli så snygg gråskala som möjligt. Ännu bättre vore om någon som är duktig på gråskalor kunde förklara hur man gör sådana på bästa sätt. Skulle vara så otroligt tacksam för hjälp! Några andra idéer på detta skumma tema. Miljö och rekvisita?
 
Tack så mycket Janne! Intressant. Tycker om att det är en sådan svag ljuskälla. Har du någon speciell studio eller är det bara ett mörkt rum?
 
Om du vill ha en bild till svartvit i Photoshop så finns det ju rätt många bra plugins för det.
Jag har Convert to B/W pro och vitual photographer. Den sistnämnda tycker jag är bra, och den är dessutom gratis.

Du kan ladda ned den på www.optikvervelabs.com

Det finns också väldigt många presets och ladda hem, som ger olika effekter, dom ska du ha!

/Jeppe
 
Tack Janne. Ska se om jag kan hitta någon plats i mitt eget hem.

Tack Jesper! Vilket otroligt bra program! Nu lär det inte bli några problem. Stort tack!
 
Fast såna där plug-ins brukar inte ge så proffsiga resultat, försök lära dig blanda kanaler/channelmixer istället, ett annat lite lättare sätt är att göra om bilden i lab läge plocka bort färgkanalerna, sen dra upp kontrasten lite. de finns iofs ett plug-in som e rätt bra johhnys B&W, vet dock inte länken.
 
Fragola skrev:
Jag lyckades aldrig öppna plug in'en i ps. kanske fel forum men kan någon försöka förklara? [/QUOTE

i adobe photoshop mappen ligger en map som heter plug in program lägg bara plug in filen där sen ska plug in ligga på filter längst ner någonstans./Tim
 
ANNONS