Annons

Svindyrt?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Clasberg

Aktiv medlem
Hej! Skulle köpa reservbatterier (två st Litium) till min kamera för första gången.Traskade in i en Photo Quick butik i Göteborg och köpte två stycken á 95 kronor. Det undslapp mig att "det var ena dyra rackare" vilket försäljaren inte kommenterade. Kunde inte låta bli att senare kolla vad Scandinavian tar för ett identiskt batteri (samma märke och produktnummer). Blev lite upprörd när svaret var 37 kronor. Visst är det en service att man kan smita in i en central butik och få varan direkt. Visst har de dyra hyror och inte är det väl kanske så mycket att bråka om när man behöver batterierna. Men med lite mer framförhållning får jag erkänna att jag nästa gång kommer att snåla in på den där merkostnaden om 116 kronor.

Mina batterier tog slut i turistkvarteren i York för några år sedan. Du vill inte veta vad batterier kostade där :) En turist på jakt efter nya batterier är troligtvis villig att betala vad som helst.

Jag fick slut på film högst upp i World Trade Center i NY när jag var där för några år sedan. Lite taskig planering kanske man kan tycka men det fanns så mycket att fota. Filmen jag köpte där var inte direkt billig.

/David

ANNONS
Götaplatsens Foto