Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svv infraröd film i Coolscan - problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

niklasl

Aktiv medlem
Har nyligen skaffat en Nikon Coolscan V ED som jag är mycket nöjd med. Dock verkar den inte vilja ta filmremsor av HIE (svartvit infraröd film). Filmremsorna kommer ut direkt och scannern blinkar för felindikering. Har förstås provat olika remsor från olika HIE-filmer men det funkar ändå inte. Är detta ett känt fel? Måste jag köpa negativhållaren FH-3? Övriga svartvita filmer går bra att scanna, med undantag för Tecnical Pan, men inkl 2484. För tunn filmbas?

Onekligen... fast de tycks ju åtminstone kunna mata in filmen i scannern och så långt kommer inte ens jag.

Några fler idéer? Har givetvis mailat Nikons support men det brukar kunna ta tid att få svar och ibland försöker supportfolket bara dribbla bort en...

ANNONS
Götaplatsens Foto