Annons

Synkkabel mellan yn-622 och godox-ad600=TTL?

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Gokväll!

Jag blir inte klok på detta.
Undrar kort och gott om synkkabel transporterar ttl-signal?
Jag har aldrig använd synkkabel och mina googlesökningar ger inte riktigt mig svar som jag förstår.

Jag har sedan tidigare 5 st ttl-blixtar som jag styr med ttl-sändarer från kameran till 3 ttl-mottagare på 3 av 5 blixtar, de andra två har inbyggd mottagare.
Sändare: 1 x yn-622c-tx
Mottagare : 3 x yn-622c
Blixtar 2 x 430exII, 1 x yn-600ex-rt, 2 x yn685

Fungerat kalasbra till för mig väldigt låg kostnad, men kraften räcker inte till för utomhusfotande med softboxar.
Har därför tänkt skaffa 2 st Godox AD600 (Godox, Xplod, sheeta eller vilket namn det nu blir, samma blixt).

Kan jag, utan att andra sändare, styra ALLT med ett par extra yn622c? Alltså hänga på 2 mottagare på studioblixtarna, koppla med synkkabel och få ttl?
Kan jag knyta ihop säcken så rubbet går på ttl?
Mycket text för enkel fråga kanske, men ni ser sammanhanget kanske:)
 

Smw

Aktiv medlem
Gokväll!

Jag blir inte klok på detta.
Undrar kort och gott om synkkabel transporterar ttl-signal?
Jag har aldrig använd synkkabel och mina googlesökningar ger inte riktigt mig svar som jag förstår.

Jag har sedan tidigare 5 st ttl-blixtar som jag styr med ttl-sändarer från kameran till 3 ttl-mottagare på 3 av 5 blixtar, de andra två har inbyggd mottagare.
Sändare: 1 x yn-622c-tx
Mottagare : 3 x yn-622c
Blixtar 2 x 430exII, 1 x yn-600ex-rt, 2 x yn685

Fungerat kalasbra till för mig väldigt låg kostnad, men kraften räcker inte till för utomhusfotande med softboxar.
Har därför tänkt skaffa 2 st Godox AD600 (Godox, Xplod, sheeta eller vilket namn det nu blir, samma blixt).

Kan jag, utan att andra sändare, styra ALLT med ett par extra yn622c? Alltså hänga på 2 mottagare på studioblixtarna, koppla med synkkabel och få ttl?
Kan jag knyta ihop säcken så rubbet går på ttl?
Mycket text för enkel fråga kanske, men ni ser sammanhanget kanske:)
Hej !

Bra fråga, fann inget direkt svar på hemsidan.

Med enkel sync-cabel får du bara tändning, all inställning på blixten.

Du borde däremot kunna köra den som slav från en av yn685, radio eller ir.
Jag har en 685 + 560II och 622 system, men att styra via slav är besvärligt.

Godox ska gå att styra med C elle N radio, _Youngnuo har ett radiosytsem
compatibelt med C RT600, liknande 622-systemet, det är då en väg.

Det innebär lite nya grejor, men det har väl aldrig gjort ont. ( ? )
http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN-E3-RT-Speedlite-Wireless-Transmitter-for-Canon-ST-E3-RT-600EX-RT-UK-/321939007831?hash=item4af50f6957:g:kEQAAOSwAvJXCF5k
http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YNE3-RX-E-TTL-Wireless-Flash-Receiver-For-Canon-ST-E3-RT-600EX-RT-EOS-UK-/221959068531?hash=item33adca9b73:g:X6MAAOSwJQdXCGQb

Det bord finnas någon sort "Hotshoe" på blixten för att kallas E-ttl kan man tycka, ev finns någon sorts kabel som passa i kamerans / 622c blixtsko, då är problemet löst. ( Men jag fann ingen ) :(


//MW
 

Third eye

Aktiv medlem
Bra idé där! Tänkte inte på den lösningen.
Och när jag tänker efter så har mina yn622 faktiskt pass-through...jag har kört yn622 i blixtskon och en blixt i skon på den ihop med resten.

Om man leker med tanken så borde jag kunna köra 2 system parallellt ?
Eller tänker jag helt galet?

En Yn-622 i blixtskon som både sänder och skickar vidare i hotshoe´n, på den en YN-E3-RT ?
 

Smw

Aktiv medlem
Bra idé där! Tänkte inte på den lösningen.
Och när jag tänker efter så har mina yn622 faktiskt pass-through...jag har kört yn622 i blixtskon och en blixt i skon på den ihop med resten.

Om man leker med tanken så borde jag kunna köra 2 system parallellt ?
Eller tänker jag helt galet?

En Yn-622 i blixtskon som både sänder och skickar vidare i hotshoe´n, på den en YN-E3-RT ?
Kanske går bra, kolla bara att psykakuten är öppen och finns i närheten.

Jag hade nog ersatt 622 systemet med det rt-600, dvs sändare och "underdelar",
och eller även lösa blixtar med denna radio.
Det kan hantera 15 kanaler i stf 3,dvs en till varje ljuskälla.

Fast innan dess hade jag nog kollat vilket system Go funkar mot.

se lite i dess trådar:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=166367
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=167304

//MW
 
ANNONS