Annons

Synkroniseringsproblem- Adobe/Microsoft

Produkter
(logga in för att koppla)

weru

Aktiv medlem
Köpt ny dator Windows 11 och köpt till Microsoft 365 personal. Nu har det uppkommit ett rött kryss på One Drive ikonen att det är synkroniserings-problem. När man klickar på krysset kommer det upp ett meddelande att det är synkroniserings-problem i Adobe Lightroom classic och Adobe creative cloud ink. Ingen åtkomstbehörighet till objektet.

Vid kontakt med Microsoft Onedrive fick jag svar att felet beror på att LNK filer inte synkroniseras med Onedrive. De föreslår att man går till OneDrive-mappen på datorn och tar bort Adobe Creative Cloud LNK och Adobe Lightroom Classic från OneDrive-mappen.

Vad händer då med mina bildfiler i LRC katalog och bilbliotek?

1754656014096.png
 
Onedrive kan inte ta sig utanför den mapp som den ska synka.

Så du får kanske välja om du ska ha bilderna i Adobe cloud eller i Onedrive. Onedrive har brukat låsa filer aggressivt medan den synkar och jag vet inte om AC gillar den - om du skulle lägga hela bildbiblioteket i OD.

Kanske annars är kanske ett alternativ att manuellt kopiera bilderna till mappen för OD från LR?
 
Onedrive kan inte ta sig utanför den mapp som den ska synka.

Så du får kanske välja om du ska ha bilderna i Adobe cloud eller i Onedrive. Onedrive har brukat låsa filer aggressivt medan den synkar och jag vet inte om AC gillar den - om du skulle lägga hela bildbiblioteket i OD.

Kanske annars är kanske ett alternativ att manuellt kopiera bilderna till mappen för OD från LR?
Fick ett annat svar från Microsoft. Du kan antingen radera filerna eller flytta dem från Onedrive mappen till en plats som inte synkroniseras, till exempel mappen hämtade filer på datorn.
 
ANNONS
Götaplatsens Foto