Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Syrafritt

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Jag har köpt ramar på IKEA till en eklare bildutställning och har förstått att om jag ska rama in efter konstens alla regler så behöver jag syrafri papperstejp och isolerkartong till ramarna. Kan detta inhandlas för en vettig penning på internet? Jag har ingen aning var man köper sådant här, vet inte ens hur det ser ut! Vilka priser kan jag förvänta mig?

Kan jag gena i kurvorna och låta bli dessa saker eller gör jag mig själv en björntjänst då?

Ni som haft utställningar med IEKA-ramar, hur har ni gjort?

Tacksam för tips!

Använde IKEA ramar på min första just avslutade utställning.
Är fullt medveten om fördelarna med syrafritt osv
men tyckte kostnaden inte motsvaras av fördelar.
Billigare att printa nya bilder ;-)

Självklart skulle jag föredra proffsmonterade bilder av ramaffär men i nuläget tycker jag det är för dyrt.

Christian

Kostnaden för att använda bra material är säkert dyrarare än att printa nytt, Syrafri tejp och
" spärrkartong " finns att köpa på
www.ibwahlstrom.se de har butik också på rådmansgatan i Stockholm. Ikea har många bra
och snygga ramar. På skolan använder vi Ikearamar
till elevutställningarna.

mvh

Lasse

Tack för era åsikter!
Om man väljer IKEAs standardgrejer tycker ni man kan sälja bilderna på det sättet om någon skulle vara intresserad?

ANNONS
Götaplatsens Foto