Jonas K
Ny medlem
Hejsan alla!
Jag behöver lite råd och tips.
Jag har fotat lite grann med en Minolta 404si med Sigma 28-105 efter det en Minolta S414.
Nu är jag sugen på en lite bättre kamera.
Prisklassen är 5-6000 ungefär.
Det är nybörjar nivå och allround motiv det handlar om. Familjebilder, bilar och natur-närbilder är det som oftast fastnar.
Jag har varit butiker och klämt och känt på massa modeller och har fastnat för 2st som jag tycker verkar trevliga.
Nikon D3000 25-55 + 55-200 för att lära mig mer om inställningar och sånt, guideläget verkar vettigt.
Fujifilm Finepix HS10 trevlig kompakt med låååång-zoom.
Pentax K-x verkar trevlig oxo.
D5000 är ju såklart en bättre kamera än D3000, men jag vill gärna ha lite mer zoom för pengarna.
Har ni några synpunkter, tips och råd så är jag tacksam.
Jag behöver lite råd och tips.
Jag har fotat lite grann med en Minolta 404si med Sigma 28-105 efter det en Minolta S414.
Nu är jag sugen på en lite bättre kamera.
Prisklassen är 5-6000 ungefär.
Det är nybörjar nivå och allround motiv det handlar om. Familjebilder, bilar och natur-närbilder är det som oftast fastnar.
Jag har varit butiker och klämt och känt på massa modeller och har fastnat för 2st som jag tycker verkar trevliga.
Nikon D3000 25-55 + 55-200 för att lära mig mer om inställningar och sånt, guideläget verkar vettigt.
Fujifilm Finepix HS10 trevlig kompakt med låååång-zoom.
Pentax K-x verkar trevlig oxo.
D5000 är ju såklart en bättre kamera än D3000, men jag vill gärna ha lite mer zoom för pengarna.
Har ni några synpunkter, tips och råd så är jag tacksam.