Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

D.K

Aktiv medlem
hej. Jag ska köpa en kamera men vet inte så mycket om det. Jag har funderat lite på en Minolta Dynax 4, den finns på cyberphoto.se med väska och 28-80 objektiv för ca.2800, är det ett bra köp eller finns det andra kameror i samma prisklass som är vära att kolla på innan man bestämmer sig? Sen så undrar jag vad som är viktigt att tänka på innan man köper en kamera?

/Daniel

Dynax 5 är ju ett bättre val helt klart! Och nästan samma pengar..
I den får du även snabbare blixtsynk, snabbare slutartider 3bilder/sek, skärpedjupskontroll, bättre autofocus.
Kolla även på nya Canon eos 300 som i stort sett har samma funktioner som dynax 5.

Jag var och kollade i en affär på en minolta kamera. Men den såldes inte med orginal objektiv, är det viktigt att det är ett orginal på?

jag tänkte närmast på Minoltas D objektiv. HAr för mig att det var något som kameran bara kunde göra om man hade ett sånt ojektiv.

ANNONS
Götaplatsens Foto