Annons

Täby i repris 1 maj

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Jag är bokad, det låter intressant även om jag inte är så intresserad av hästkapplöpning...men jag kanske blir. (ska vidare norrut med sambo efteråt, så går det bra att hon kommer med in på galoppen, eller behöver hon också anmäla sig?)
 

Arleklint

Aktiv medlem
Tyvärr lyckas du, Roben, alltid pricka in Täby på dagar jag inte kan. Jag åker ner att fota med FotoVäst och träffa min dotter i Skåne den helgen.

Så tyvärr :(
 

RolandM

Aktiv medlem
Kul iniativ!

Jag har nu bokat mig. Hur går parkering och sånt till enklast med tanke på att jag kommer med bil?
 

Roben

Aktiv medlem
Parkeringsplatserna är fria och obegränsade.

Lite info knyckt från Täbys hemsida:

Till och från Täby Galopp:
Med tåg: ta T-banan till Högskolan (Östra station ). Även buss (linje 44). Roslagsbanan mot Österskär, SL-kort gäller:

Med avgång Östra Station:
Lörd-sönd: 11.07, 11.37, 12.07, 12.37, 13.07, etc.

Från Galoppfältet:
Lörd-sönd: 14.14, 14.44, 15.14, 15.44, 16.14, etc.

Med bil:
Kör E18 från Norrtull mot Norrtälje. Avfart vid Viggbyholm / Vallentuna ( ICA Stop ). Ca 15 min körtid (normal trafik) från Norrtull. Avgiftsfri parkering.

Öppningstider:
Entréerna öppnas 1,5 tim före första start.
Restauranger o kaféer öppnas 1 timme före första start.


Länk till hemsidan; http://www.tabygalopp.se/
 

ansa45

Aktiv medlem
Hade varit kul. Fick mersmak att fot hästar. Tyvärr är jag i fjällen över första maj. Jag hoppas att det passar bättre nästa gång.

//anna
 

Karlsson

Aktiv medlem
Apropå hästar och 1 maj!
Vet ni vad det är för skillnad mellan en häst och en sosse?
Jo, hästen skor sig inte själv.
 

Chayron

Aktiv medlem
Objektiv?

Låter himla kul!!
Undrar bara om man kommer nån vart med kitobjektivet (18-55) & en SP90??
En tele står på min lista, men har inte hunnit (läs: haft råd) att shoppa upp mig än...
Vad säger ni som har varit där förr?
 

Roben

Aktiv medlem
18-55 & 90 räcker och blir över till närbilder vid provstarter och när du är nära hästarna.
När det blåser förbi på banan är det lite tveksamt.
Med lite social list kan du kanske låna en glugg som är lite längre ;-)

Du kan ju alltid testa på banan!

Rob
 

Chayron

Aktiv medlem
men det låter ju lite hoppfullt...kanske man skulle åka ut och testa.
Jag har inte en susning vart jag skulle rikta den sociala listen isåfall=) men om man inte behöver vara flera mil från hästarna hela tiden så kan man väl prova iaf...om det inte går bra att fota så kan jag väl börja spela istället;-)
måste kolla upp lite här hemma om söndan, men om det bara funkar så hakar jag på.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Jaha, blev det möjligt att ladda upp några bilder i en Pool?
Fick ni till några kalasbilder? De flesta av mina platsar i cylinderarkivet, men jag har i alla all lagt upp en än så länge.
 

RolandM

Aktiv medlem
Tack för en trevlig dag och tack Robbben för det förträffliga arrangemanget. Bildexempel i portföljen.

P.s Robben är inmundigar paraplydrinkar, efter ha setts lösa in bongen D.s
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Å just ja, tack Robben, det var skitkul! Vad gör vi med alla extraordinärt proffsiga bilder nu då? Någon som vill publicera dem tro? ;)
 

Roben

Aktiv medlem
Roland, ett genialt drag att fixa en egen pool!

Du gillar ju katter...
Varför inte dra igång en kattutflykt någon gång!?:-D

r
/Tack alla för en fin dag/
 

Bilagor

ANNONS