Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Täckmantel för porrsurfning

Produkter
(logga in för att koppla)

Spanaas

Medlem
Fine Art Nude låter fint och kulturelt men är i min mening en täckmantel för porrsurfning.
Okej detta gäller naturligt vis inte ALLA bilder men alltför många.

När den något nyfikne mannen eller kvinnan vill gå in på sin dator och titta på eregerade manskön eller blygdläppar i närbild men vill smyga med detta, ja då är fotosidan ett perfekt ställe.

Leta igenom gruppen Fine Art Nude och du kan frossa i könsbilder utan att frugan eller mannen kan kolla igenom datorn och upptäcka några porrsajter. Du har ju bara varit inne på din favorit sida "Fotosidan" och tittat på bilder som andra käcka medlemmar tagit, och läst lite om den senaste Nikonkameran också . . . .

Fotosidan.se, en perfekt täckmantel för porrsurfing !!

Du verkar kunna en hel del om porrsurfning, men du borde mellan privatstunderna uppdatera dig på moderna webbläsare, med vilka man sedan länge kan ställa in så de inte sparar några besökta sajter. Ladda ner en nyare webbläsare, så slipper du oroa dig för att frugan ska upptäcka dina försyndelser och dessutom kommer du då att kunna hetsa upp dig över mycket mer avancerat material än du någonsin hittar på Fotosidan.

Det finns redan ett antal trådar om denna fråga. Jag har mycket svårt att förstå behovet av att starta en till.

Johan, jag tycker du har en otroligt skev bild av vad "porr" är för något. Jag har iaf inte hittat någon bild som jag kan kalla porr någonstans på fotosidan. Det är givetvis högst subjektivt vad som verkligen är porr, men länka gärna till några bilder på FS som du klassar som porr, så vi kan ta en diskussion kring dessa bilder.

En porrbild är i min värld en bild som är avsedd att skapa sexuell upphetsning. Vidare brukar det i den typen av bilder sällan finnas någon estetisk tanke bakom bilden.

Den som tänder på blygdläppar i närbild borde snarast skaffa sig en undervisningsbok för blivande gynekologer, de torde innehålla en hel del porr (din definition av porr).

En porrbild är i min värld en bild som är avsedd att skapa sexuell upphetsning. Vidare brukar det i den typen av bilder sällan finnas någon estetisk tanke bakom bilden.

Den som tänder på blygdläppar i närbild borde snarast skaffa sig en undervisningsbok för blivande gynekologer, de torde innehålla en hel del porr (din definition av porr).

Jag tror inte att det funkar med din definition. Porr måste rimligen definieras utifrån vad man ser, och inte hur olika människor reagerar. Vissa tänder ju på staket, vilket i så fall innebär att en staketbild blir en porrbild med din definition. :)

men herregud, det är 2010 och folk orkar bry sig om nakna kroppsdelar, man tror inte det är sant. Moraltanter kan väl gå på sina kyrkkaffen i så fall istället för att tramsa om sådant bland vanligt folk.

Jag tror inte att det funkar med din definition. Porr måste rimligen definieras utifrån vad man ser, och inte hur olika människor reagerar. Vissa tänder ju på staket, vilket i så fall innebär att en staketbild blir en porrbild med din definition. :)

AVSEDD, definitionen är alltså inte baserad på hur olika människor reagerar …

Du verkar kunna en hel del om porrsurfning, men du borde mellan privatstunderna uppdatera dig på moderna webbläsare, med vilka man sedan länge kan ställa in så de inte sparar några besökta sajter. Ladda ner en nyare webbläsare, så slipper du oroa dig för att frugan ska upptäcka dina försyndelser och dessutom kommer du då att kunna hetsa upp dig över mycket mer avancerat material än du någonsin hittar på Fotosidan.

Oj vad du kan Lars . . . grattis !

Nja, du missade nog ordet "avsedd" i mitt inlägg :)
Det har alltså ingenting att göra med hur det faktiskt uppfattas, utan vad syftet med bilden är. Det är nog ytterst få som fotograferar staket med syftet att kåta upp betraktaren :)

Men ärligt talat, hur svårt är det att porrsurfa anonymt annars? Går att radera historik, eller helt enkelt ta bort historiken helt, eller varför inte ladda ner Google Chrome och göra det anonyma där.

Har man någon som inte är så haj på datorer så vet dom antagligen inte vad Google Chrome är för något, så dom kommer nog aldrig gå in där och kolla på senast besökta sidor osv.

Nja, du missade nog ordet "avsedd" i mitt inlägg :)
Det har alltså ingenting att göra med hur det faktiskt uppfattas, utan vad syftet med bilden är. Det är nog ytterst få som fotograferar staket med syftet att kåta upp betraktaren :)

Okej, jag är med, men fortfarande är det bildens innehåll som måste avgöra. Vad fotografen hade för intentioner kan man aldrig veta. :)

Hmmm. Enligt min definition är det inte porr på FS. Dvs de skall vara tänkta att hetsa upp betraktaren. Vad som sedan hetsar upp är väl högst individuellt.

För mig så är det snarare tvärtom med bilderna i poolen. Många av bilderna har snarare en omvänd funktion på mig. Dvs avtändande. Många av bilderna i nämnda bildpool är vackra men definitivt inte upphetsande. Andra är rent av fula. Vissa äcklar mig medan andra berör mig inte ett dugg. Till sist har vi de som jag överhvud taget inte förstår varför de är tagna. Provocerande kanske? hur som helst så låter jag dessa hålla på hur mycket de vill. Jag väljer att titta på de bilder som berör mig och struntar i resten.

Det finns givetvis en och annat kalasbild som är vacker på FS´s nakensidor men än så länge har ingen hetsat upp mig.

Fotosidan.se, en perfekt täckmantel för porrsurfing !!??

Jag måste säga att jag är imponerad över energin folk lägger ner för att få en täckmantel för porrsurfning.
Jag menar, hur många hundra bilder läggs det inte in för att man skall kunna få med en nakenbild!!!

Som någon sa tidigare, lättare att rensa historiken eller låta bli att spara den :)

ANNONS
Götaplatsens Foto