Luddas
Medlem
Tänkte börja fotografera
Hej.
Jag har lite pengar över och tänkte börja fotografera lite seriöst nu.
Jag är nästan helt ny på ämnet och vet ej vilken kamera jag ska köpa.
Vill ha en kamera som man kan lära sig med och utvecklas. och den ska inte bli omodern på länge.
Så hur mycket skulle det kosta för en kamera med de tillbehör som behövs tex minneskort väska osv för att kunna ta riktigt fina bilder?
Givetvis hänger det mycket på fotagrafen med, men kameran ska ha kapacitet att prestera bra bilder.
Jag har pengar till att köpa "bra" grejjor men hur länge håller det, behöver sakerna bytas ut på de närmaste åren?
Blir de omoderna? och är det värt pengarna?
Men det jag väljer mellan är 3-4k klassen och 5-8k klassen
Känns ju helt fel om man skulle köpa en billig och sedan märka att man inte kan utvecklas mer med denna eller att bilderna inte uppnår kraven och senare behöva köpa en dyr senare.
Senare känns det med fel att köpa en dyr och sedan inse att foto absolut inte var nått för mig.
Jag vill landa någonstans imellan.
Många frågor hoppas någon kan svara på dem.
Ha de gött alla
Mvh Ludde
Hej.
Jag har lite pengar över och tänkte börja fotografera lite seriöst nu.
Jag är nästan helt ny på ämnet och vet ej vilken kamera jag ska köpa.
Vill ha en kamera som man kan lära sig med och utvecklas. och den ska inte bli omodern på länge.
Så hur mycket skulle det kosta för en kamera med de tillbehör som behövs tex minneskort väska osv för att kunna ta riktigt fina bilder?
Givetvis hänger det mycket på fotagrafen med, men kameran ska ha kapacitet att prestera bra bilder.
Jag har pengar till att köpa "bra" grejjor men hur länge håller det, behöver sakerna bytas ut på de närmaste åren?
Blir de omoderna? och är det värt pengarna?
Men det jag väljer mellan är 3-4k klassen och 5-8k klassen
Känns ju helt fel om man skulle köpa en billig och sedan märka att man inte kan utvecklas mer med denna eller att bilderna inte uppnår kraven och senare behöva köpa en dyr senare.
Senare känns det med fel att köpa en dyr och sedan inse att foto absolut inte var nått för mig.
Jag vill landa någonstans imellan.
Många frågor hoppas någon kan svara på dem.
Ha de gött alla
Mvh Ludde