Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tömma papperskorg på mac

Produkter
(logga in för att koppla)

*SOLVED

Jag åkte på samma problem. Detta ovan är bästa lösningen jag har hittat. Tummen upp!

Fast jag kunde inte applicera /Database../ utan fick skriva in varje katalognamn för hand. Kunde väl ha provat med *, men det kändes inte lika stabilt.

Nu får jag ta och partitionera externa hårddiskar så att inte time machine fyller upp med oändligt många kopior. Nu har jag inte hunnit kolla, men går det att säga åt time machine att enbart behålla 3 versioner eller 10 versioner? Jag hade ju massor av versioner som fyllde upp en 2TB disk i onödan.

Enklast är att låta Time Machine husera på en egen disk som inte används till något annat än backup. Time Machine tar på egen hand bort gamla backuper när det blir fullt.

Ja, därför kommer jag ge egen partition. Så att time machine kan få sköta sig själv utan att fylla upp hela disken/diskarna. Det var bara en passus till att man får problem med papperskorgen i Mac om man manuellt fimpar gamla time machine filer.

ANNONS
Götaplatsens Foto