rage-in-eden
Ny medlem
Jag tog en bild på ganska långt avstånd på en alptopp. Det var några små stackmoln på himlen och lite tunn dis i luften. Det märktes inte på plats men ganska tydligt efter jag tagit kortet då hela bilden blev lite disig och förlorade färger. Det blev ett tunnt blåskimmer i bilden också.
Jag skulle väldigt gärna vilja rädda den här bilden då den är en av de bättre på resan. Jag vill ge den tryck i färgerna och få tillbaka kontrasten och lystern, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har bilden i raw och självklart provat att dra i de flesta reglage i camera raw, men det blir inte riktigt rätt.
Kan man skicka med bilden (raw) om någon är intresserad av att titta på "problemet"? =)
Jag har haft samma problem med UV-bilder jag tagit när man dykt...
Jag skulle väldigt gärna vilja rädda den här bilden då den är en av de bättre på resan. Jag vill ge den tryck i färgerna och få tillbaka kontrasten och lystern, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har bilden i raw och självklart provat att dra i de flesta reglage i camera raw, men det blir inte riktigt rätt.
Kan man skicka med bilden (raw) om någon är intresserad av att titta på "problemet"? =)
Jag har haft samma problem med UV-bilder jag tagit när man dykt...