Annons

"Ta med när som helst" kamera..

Produkter
(logga in för att koppla)

Pipen

Medlem
Jag har planer på att köpa en liten digital kamera man kan ta med sig när och var som helst..
Har fått upp ögonen för Minolta X'n som snart kommer i en ny version "Xt".. Någong som har nått tips. är det en sån jag skall köpa eller finns det några andra små kameror som är bättre i samma prisklass?

Tack på Förhand

Pipen skrev:
Jag har planer på att köpa en liten digital kamera man kan ta med sig när och var som helst..
Har fått upp ögonen för Minolta X'n som snart kommer i en ny version "Xt".. Någong som har nått tips. är det en sån jag skall köpa eller finns det några andra små kameror som är bättre i samma prisklass?
Jag funderar oxå på en liten minidigital för o bara knäppa på kompisar när man fikar och så. Nikon 2100 verkar inte så dum, tar vanliga AA batterier och Compact Flash. Sonys U20 är oxå rätt cool. Om de är bättre än Minoltan vet jag inte, men det är de två jag ska kolla närmare på. En test på 2100 finns här. Här kan du läsa om U20, och här om Dimage xi. XT har ju inte kommit än, så den finns ju inte testad någonstans.

Tack för svaret Calle.. Tänkte dock på den Sony'n innan.. Men den har ingne zoom vilket jag störde mig lite på

En jätteliten kamera som man kan ha i jeansfickan som fotografiskt anteckningsblock behöver behöver enligt min mening egentligen ingen zoom.

Bilder som man tar med en sådan ska väl normalt antingen betraktas på bildskärm eller kopieras i på 10 x 15 papper.

Då kan du göra beskärning/delförstoring i bildbehandlingsprogrammet utan att tappa märkbart i kvalitet.

ANNONS
Götaplatsens Foto