Annons

Tack fotosidan och dess medlemmar.

Produkter
(logga in för att koppla)

petsa

Medlem
Tål att upprepas vilken guldgruva denna kunskapsbank som alla medlemmar bygger upp här är för glada amatörer som en annan.

För att ta två konkreta exempel ni har varit till stor hjälp.

När det blev dags för filterinköp gick jag in på forumlistan och sökte mig fram bland äldre trådar.
Det resulterade i ett Cokin graduerat grått p.g.a. den uppenbara fördelen med höjdjustering. Utan att ha läst här innan hade inte jag tänkt på detta och säkert slängt ut en massa pengar på ett cirkulärt filter.
Det blev ett Hoya polfilter med diametern för mitt största objektiv + en anpassningsring till mitt andra. Även här, hade jag inte läst på forumet innan hade jag säkert först köpt till objektivet med den mindre diametern.

Andra exemplet gäller den stora bildbank som finns tillgänglig.
Fick en förfrågan om porträttfotografering av en kompis dotter. Utan tidigare erfarenhet av detta gick jag in och kikade på kategorin Barn i galleriet och fick en del uppslag.
Nu hade tyvärr barnet så mycket spring i benen så jag har inte så stora förhoppningar av resultatet dock, mina idéer fick läggas åt sidan och fokus fick läggas på att få några bilder över huvudtaget :)

Så räta på ryggen och betänk att ni gjort en god gärning och hjälpt en som blivit en fattig student på äldre dar.
 
Tack själv för att du upplyste mig om att Cokin har höjdjustering *beställa* :)

En till synes oändlig kunskapsbank!

/Anders
 
Jag har sagt det förut och säger det igen; utan fotosidan hade mitt fotointresse aldrig varit det det är idag.
 
NiklasF5 skrev:
Utan fotosidan hade inte min plånbok varit så tom som den är idag! ;)
Jojo, 300 kronor för ett guldmedlemskap snyter man inte ur näsan precis......;-D.
Us
( Undrar om jag missförstått något ........?.....nä, det måste va' så han menade......)
 
Sonnaren skrev:

Jojo, 300 kronor för ett guldmedlemskap snyter man inte ur näsan precis......;-D.
Us
( Undrar om jag missförstått något ........?.....nä, det måste va' så han menade......)

He he!
Tack för påminnelsen, har tänkt uppgradera mitt medlemskap ett tag nu men lyckats förtränga det.
Nu finns inte längre nån ursäkt, framförallt inte eftersom jag sparat en hel del pengar på inköp på sistone. Fast jag nöjer mig med ett Silver :)
 
ANNONS