Annons

Tacksam för svar från er som jobbar som proffsfotografer – problem med Canonkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

nordfoto

Aktiv medlem
Tacksam för svar från er som jobbar som proffsfotografer – problem med Canonkamera

Kan någon rekommendera mig hur jag ska få den bästa hjälpen för att få så rättvis bedömning av min trasiga Canon 7 D.
Köpte den förra sommaren i ,juli så garantin gäller ännu.
Den 28 maj i år så blev bilderna oskarpa, kameran har visat superbilder förut, och nu ser det ut som när jag förstorar med min mobiltelefon Ericsson satio.
Alltså inte alls bra, bilden är luddig, som en luddig filt.vid förstoring.
Canon support bad mg skicka in den, han trodde det kunde vara sensorn som gått.
Jag har inte ens varit ute i regn och den är aldrig tappad.
På Expert i Luleå så blev jag tvungen skriva på ett papper där det står att jag som kund betalar repet om den är fuktskadad eller om den är stödskadad.
Jag som trodde att vad som än hänt så skulle Canon fixa det här inom garantitiden.
Nu vet ju jag själv att jag aldrig har utsatt min kamera för fukt frost eller stötar.
Men att stå där och behöva skiva på ett sånt papper när man tror att garantin gäller på alla punkter och med en allväderskryddad kamera, man blir så arg.
Jag frågade vad händer om jag inte skriver på.
Ja då skickar vi ingen kamera för rep.
Vad göra. Finns det något annat sätt, någon annanstans att skicka den.
Jag bor ju i Norrbotten så jag kan inte resa in med den till storstan Stockholm osv, utan det blir ju då att skicka, måste man försäkra paketet.
Jag har varit extra rädd om den här kameran den ska hålla länge. Jag har fotat ca 7 till 8 tusen bilder under de här månaderna, men inte i sträng kyla eller temperaturväxlingar, eller regn eller stöt eller slag eller fall. Den här kameran skulle jag se till att vara extra rädd om för den kostar mig så pass mycket.
Jag har varit extra rädd om den