Annons

Tamron 150-600 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

pdahlen

Aktiv medlem
Något positivt i deras test tyckte jag att det ändå var såpass liten skillnad mellan största öppning och f/8 samt så liten skillnad i skärpeförändring från 150-600, trodde den skulle tappa mer i 600.

Ute i kant tycker jag inte gör så mycket på ett tele, oftast beskärs det bort eller att man ändå vill ha det i oskärpa. Men det är ju bra om värdet nära centrum ändå är skapligt bra, det är ju inte säkert man sättter ögat mitt i :).

Jag använder ju mitt på en cropkamera, så använder ändå mest centrum av objektivet
 

Per Hesselgren

Aktiv medlem
Något positivt i deras test tyckte jag att det ändå var såpass liten skillnad mellan största öppning och f/8 samt så liten skillnad i skärpeförändring från 150-600, trodde den skulle tappa mer i 600.

Ute i kant tycker jag inte gör så mycket på ett tele, oftast beskärs det bort eller att man ändå vill ha det i oskärpa. Men det är ju bra om värdet nära centrum ändå är skapligt bra, det är ju inte säkert man sättter ögat mitt i :).

Jag använder ju mitt på en cropkamera, så använder ändå mest centrum av objektivet
Javisst det är inte många som använder FF till dessa objektiv. Ser möjligen ut som om Sigma kan vara värt mer-priset för en FF-kamera. APS-C är så klart standard men jag gissar att crop-läget som Nikon D7100 och D7200 är rätt intressant för fågelfotografer. Det ger ju 15 MP med skaplig hastighet.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Idag hade jag nog valt Sigma sport eller Nikons 200-500 istället, men Tamron är inte så långt efter (men något).
 
ANNONS