Annons

Tamron 17-35 vs Sigma 20-40

Produkter
(logga in för att koppla)

mr_neo

Aktiv medlem
Jag är ute efter en vidvinkelzoom och har haft Tamrons nya 17-35 objektiv i tankarna men även kollat åt andra håll. Blandannat intresserad av Sigmas 20-40 f2.8. Har hittat mycket information om Tamrons objektiv samt många andra i samma klass men hittar inget om Sigmat. Ska jag tolka saknadet av information som att det är ett skräpobjektiv som ingen köper? Är det någon som har erfarenhet av objektivet eller vet om FOTO eller annan tidning gjort något test och i så fall vilket nummer.

Mvh Micke

Hej Micke!

Jag är åxå ute efter ett vidvinkel objektiv, har även jag sneglat lite på sigma gluggen den lilla infon jag har fått fram är detta;

Lagom vidvinkel
Ljusstark och skarp vidvinkel från Sigma. Asfäriska linser ger utmärkt bildkvalitet.

Optiken har intern fokusering så frontlinsen roterar inte. Användning av pol-filter är alltså inga problem.

Testad Mars -05 med Canon EOS 20D: Ger mycket bra skärpa över hela bilden (OBS! Har ej testat med 135-film kamera som tecknar ut större format) Snudd på toppklass tillsammans med digitalkamera typ 20D, D70 m.fl.
Rekommenderas!

saxat från cyberphoto.se hemsida där gluggen även fått dekalen bra köp.

Finns det någon som har testa sigman? bild exempel?

/Johan

Inte ger 2.8 rakt igenom Tamron vidare kostar Sigmat ca 5000:- borde inte Canons 17-40 vara en kandidat på er lista då ? Kostar ca 6000-6500 från Tyskland.

/Johnny

ANNONS
Götaplatsens Foto