Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tamron 28-75/2.8 vs Sigma 18-50/2.8
- Trådstartare Lövet
- Start datum
Chasid
Aktiv medlem
Det vill jag inte hålla med om. Canon 20-35:3.5-4.5 presterar mycket bra resultat i både APS-formatet och i 35 mm. Det har även som grädde på moset fått högsta betyg i tyska Fotomagazin. Jag har tyvärr inte tid med att göra ett a/b test annars så hade jag fixat det, du får lita på mitt ord helt enkelt!
carpelux
Aktiv medlem
OK, då har jag tagit ett gäng bilder. Jag hinner inte göra någon snygg websida, utan lägger ut crops från bilderna i ett galleri. Hoppas ni förstår hur de är namnade.
Jag lade med ett par bilder från ett Soligor 28-80mm 3,5-5,6 också, bara på skoj.
Första bilden är ej croppad, den är tagen i 18mm på Sigmat, visar barreldistorsionen ganska bra. De andra bilderna är tagna från övre högra hörnet och mitt i.
Här är bilderna. www.bluetone.se
Jag lade med ett par bilder från ett Soligor 28-80mm 3,5-5,6 också, bara på skoj.
Första bilden är ej croppad, den är tagen i 18mm på Sigmat, visar barreldistorsionen ganska bra. De andra bilderna är tagna från övre högra hörnet och mitt i.
Här är bilderna. www.bluetone.se
Lövet
Aktiv medlem
Gött då vet jag att Tamron-objektivet är väldans bra
)
Tack så mycket för det jämförande testet. Kan någon kommentera resultatet...det är för mycket för mig att ta in...
En fråga till: Om man ska fota innebandy och innefotboll, vilket är då bäst av objektiven? Vilka brännvidder brukar man använda där?
Tack så mycket för det jämförande testet. Kan någon kommentera resultatet...det är för mycket för mig att ta in...
En fråga till: Om man ska fota innebandy och innefotboll, vilket är då bäst av objektiven? Vilka brännvidder brukar man använda där?