Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron eller Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

G9Anders

Aktiv medlem
Nikon AF-S VR 70-300/4,5-5,6 G IF-ED eller Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD

Ska köpa ett av dessa objektiv. (Nikon ca 900 :- dyrare.)
Vilket tycker ni jag ska välja ?
Har Nikon D90 kamerahus.

titta på köp och sälj här på forumet och köp ett som är i närheten av var du bor, så att du kan testa innan. Scandinavien Photo begagnat är bra för du kan köpa via nätet och hämta i närmaste affär och du har 6mån på begagnat

Köpte ett fint begagnat exemplar i våras och kan bara säga det är mycket bättre än jag trodde! Jag tycker att det är mycket skarpt nästan hela vägen ut till 300mm. VR funkar också bättre än förväntat. Kan krävas att dra på med ISO för att kompensera ljusstyrkan men det är knappast någon överraskning. Att betala 4 ggr så mycket för ett 70-200/2,8 VR intresserar inte allas plånböcker och detta är verkligen ett mycket bra alternativ.

Nikon 70-300

Kan meddela er alla att jag köpt Nikongluggen nu och kan konstatera att det blir kononbra bilder. Tack för er tydliga vägledning.

ANNONS