Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
tamron sp 70-300mm f 4-5.6 di vc usd
- Trådstartare jasmedia
- Start datum
dHagger
Aktiv medlem
Har själv ett sådant, och får väl säga att det är OK för sitt pris. Verkar dock vara lite ojämn kvalitet på dem, framförallt uppemot 300mm där det verkar kunna vara ganska mjukt - mitt exemplar är i alla fall inte speciellt imponerande över 200mm, och flera recensioner jag läst säger samma sak. Det behöver också bländas ner till f/8-11 för att bli någorlunda skarpt.
Jag har sett mycket positiv kritik om bildstabiliseringen, och till en början var jag också ganska imponerad. När jag tittar i sökaren är bilden verkligen imponerande stabiliserad. Problemet är att det huvudsakligen är stora rörelser den stabiliserar, mindre skakningar som inte syns förrän man tittar på bilden i 100% verkar den inte vara riktigt lika bra på.
Det är en OK budget-telezoom, men har du råd och inte behöver området 200-300mm (som ändå är en svag sida för Tamron-objektivet) skulle jag nog rekommendera ett 70-200 från Canon/Nikon/Sigma (beroende på vad du har för kamera) istället.
Jag har sett mycket positiv kritik om bildstabiliseringen, och till en början var jag också ganska imponerad. När jag tittar i sökaren är bilden verkligen imponerande stabiliserad. Problemet är att det huvudsakligen är stora rörelser den stabiliserar, mindre skakningar som inte syns förrän man tittar på bilden i 100% verkar den inte vara riktigt lika bra på.
Det är en OK budget-telezoom, men har du råd och inte behöver området 200-300mm (som ändå är en svag sida för Tamron-objektivet) skulle jag nog rekommendera ett 70-200 från Canon/Nikon/Sigma (beroende på vad du har för kamera) istället.