Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

telekonverter

Produkter
(logga in för att koppla)

fjalkingepeter

Ny medlem
Hej
Har en canon eos 600d och ett tamron sp 70-300 di vc usd.

någon som vet vilken telekonverter 1,4 som passar till detta

mvh peter

Canons egna vet jag inte, själv har jag en Soligor 1,4 Pro som lär vara samma som Kenko,
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=ke14dgxca och den fungerar med Canons 70-300 L, vilket inte Canons egna gör. Din Tamron klarar ju även sk fullformat, och därmed bör Kenkon passa. Men allra säkrast är att slå en signal till Cyberphoto och fråga.

Canons egna konvertrar sticker in en bit i objektivet de monteras på. Därför måste objektivet vara konstruerat för att ha plats för delen som sticker in från konvertern. Det är därför Canons konvertrar bara passar på vissa objektiv.

Jag har det objektivet som du har och en Soligor 1,4 PRO och det fungerar bra. Har dock en Canon 550D, men det ska inte vara någon större skillnad.

ANNONS
Götaplatsens Foto